söndag 20 mars 2011

Svårt med Efterrätt

Jag tänkte göra någon nyttig efterrätt idag men det gick ju åt pipsvängen så jag började tänka om. OCh så tyckte jag att frukt doppat i choklad skulle vara smaskigt endå, men ...

1. Jag brände chokladen i kastrullen 2. Jag brände Chokladen i mikron
3. Jag kom på att choklad ska man smälta i en skål i hett vatten ju! (smartot Jag)
4. Chokladen tog så lång tid att smälta så min frukt jag haft en stund i frysen började tina och blev mer vattniga så chokladen jag doppa i sen fastna inte och hade inte smält helt heller och allt vart bara KAOS!!
5. slängde in mina misslyckade efterrätts frukter i frysen och hade ingen större lust att göra ny efterrätt.!

Borde börja öva på efterrätter som inte är kladdkaka, Muffins eller paj.. något annat i världen finns det väl??

2 kommentarer:

  1. Chockladmousse men då ska man smälta chocklad med :( men det är så sjukt gott, speciellt med rivet citronskal i! :) <3

    SvaraRadera
  2. Oh! :) *Thumbs up* Ja men jag måste ju lära mig smälta choklad någon gång i livet :P Höhö

    SvaraRadera