torsdag 20 januari 2011

Senaste Dagarna

Pga Frontline som tar bort löss från öronen så fick våran hund Selma Hjärtstillestopp och kramp.
Så mamma fick Skaka o Massera hunden så hon återfick Puls igen. Orkar inte dra hela historien men Hunden Selma sprang på åkern och gjorde en kraftansträngning  och eftersom kroppen tog emot FrontLine medicinen så överansträngde kroppen sig och palla inte trycket så Selma föll ihop på marken och var helt jävla Livlös!
Mor min och min syster Linnea åkte dagen därpå(torsdag) till Linköping djurklinik  och kolla upp vad som åstakommit detta. Svaret var: Frontline! Hade Selma Dött så hade jag stämt den förste vetrinären eller något! Han sa inget om att boder collies inte bör ha detta för de är väldigt känsliga mot medicin.
Vart fick han sin Djurlincense? FlingPaketet eller!?

Men men Sen har jag Umgåtts med vänner och försöker ständigt klara av vardagen och ta Steg framåt i Utvecklingen. Fick mina Betyg från Komvux idag :) Dom Gillade vi skarpt mkt.

Per på Allhamra är en Grymt bra lärare som lär ut på världens enklaste o bästa sett.
Så tack så mkt för att du är en Bra lärare :)


P.S. Dagens Mat är Blodpudding, lingon, grädde,Bacon och Potatis :) *Mums*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar